|
01-10-2001 - Drukuj poniższy tekst
Test AMD ATHLON 1000(10x100) MHz
Procesory
AMD Athlon to bardzo silne jednostki które przyprawiają o ciarki konkurencję. Ich niska cena i wysoka wydajność czynią je bardzo atrakcyjnym produktem na rynku. Procesory te są warte inwestycji ponieważ nie często zmieniana jest konstrukcja podstawki pod procesor co zmniejsza nam konieczność zakupu nowej płyty przy zmianie procesora na wyższy. Jedyną wadą tych układów jest wysoka temperatura pracy i w przypadku procesorów AMD należy zapewnić dobre chłodzenie oraz przewiew w obudowie aby umożliwić szybką wymianę powietrza.
Architektura
Athlona to wielopotokowa, dziewięciojednostkow, superskalarna architektura zoptymalizowana dla wysokich częstotliwości taktowania zegara. AMD Athlon zawiera dziewięć potoków wykonawczych: trzy dla adresowania danych, trzy dla obliczeń stałoprzecinkowych i trzy do wykonywania instrukcji x87(koprocesor), 3DNow! i MMX.Procesor wyposażono w pierwszą, w pełni potokowaną, superskalarną jednostkę zmiennoprzecinkową dla platform x86. AMD Athlon posiada łącznie 384K zintegrowanej z jądrem, pracującej z pełną częstotliwością zegara pamięci cache (128K pamięci L1 cache, 256K zintegrowanej pamięci L2 cache). Zastosowanie tego systemu pamięci zwiększyło ogólną wydajność systemu. Układ jako pierwszy posiada magistralę FSB 200 MHz co nie pozostaje bez znaczenia w stosunku do wydajności.
Konfiguracja testowa:
- płyta główna ECS K7VZA Via KT133/686A
- 128 MB DIMM
- Seagate 40GB U5 ULTRA ATA/100
- On Board
- Geforce 2 MX400 32 MB jakaś chińszczyzna :)))
Programy testowe:
- Sisoft Sandra 2000
- Sisoft Sandra 2001
- 3Dmark 2000
- 3Dmark 2001
Software:
- Windows ME
- DirectX 8
- Detonator ver 12.90
- Via 4in1 drivers ver.4.32
Procesor
Dokładne dane na temat procesora i częstotliwości pracy z jaką pracuje uzyskałem dzięki programowi WCPUID.
Sisoft Sandra 2000 & 2001
Jak zwykle pierwsze do testów poszły programy sisoft sandra w wersji starszej i nowszej. Przeprowadziłem testy zarówno wydajności samej jednostki (CPU Benchmark), jak i wydajności w operacjach zmiennoprzecinkowych (Multimedia Benchmark).
Sisoft Sandra 2000:
CPU benchmark
Sisoft Sandra 2001:
CPU benchmark
Sisoft Sandra 2000:
MMX benchmark
Sisoft Sandra 2001:
MMX benchmark
Myślę że jakikolwiek komentarz jest zbędny ponieważ wyniki mówią same za siebie.
Następny przeprowadzony test to 3Dmark 2000 & 2001. Benchmark przeznaczony jest do testowania w szczególności kart z akceleracją 3D, ale też doskonale nadaje się do porównania różnych platform sprzętowych opartych na podzespołach różnych producentów.
3Dmark2000:
Ustawienia
Wyniki
3Dmark2001:
Ustawienia
Wyniki
Tak niskie wyniki w tych testach musze skomentować. Zabierając się do testów postanowiłem złożyć komputer z mocnym procesorem, natomiast reszta części miała być jak najtańsza. Wyniki widać w testach 3Dmark ponieważ najmocniejszy procesor nic nie da jak SVGA kuleje. Karta zamontowana w zestawie to jakaś najtańsza chińszczyzna i przez nią tak niskie wyniki.
Z przykrością stwierdzam iż nie udało mi się wykonać mojego ulubionego testu Quake 3 testującego wydajność i stabilność platformy podczas wielogodzinnej pracy z dość znacznym obciążeniem. Brak tego testu wynika z braku czasu i w tych działaniach wyręczył mnie mały programik o nazwie "CPU Stability Test" ver1.3. Ten mały program uruchamia kilka procesów które maksymalnie obciążają procesor wyciskając z niego siódme poty.
Po sześciu godzinach i dwudziestu ośmiu minutach system pracował stabilnie. Nie odnotowałem żadnych zawieszeń systemu a temperatura procesora wynosiła około 52oC do 55oC. Utrzymanie niskiej temperatury zapewniał dość potężny radiator firmy Jamicon model JMC680B który kręcił wentylatorem z szybkością około 4600 obr/min. Bardzo dobra jakość pracy, łożysko kulkowe, rozsądna cena i specjalna pasta przewodząca ciepło na podstawie radiatora powinna skłonić wielu użytkowników do zakupu coolerów tej firmy a naprawdę warto!!!.
Podsumowanie:
Kolejny produkt ze stajni AMD dowodzi iż siła i wydajność CPU nie drzemie w szybkości pracy zegara z jakim dany procesor pracuje, lecz w jakości i dokładności zaprojektowania nowego jądra CPU przy wykorzystaniu wieloletniej praktyki. Kolejny procesor dostępny na rynku umacnia atrakcyjność oferty AMD pod względem cenowym jak i wydajnościowym, oraz uświadamia nam jak silną firmą staje się koncern AMD. Kupując Athlona 1GHz zapłacimy za niego jak za celerona 1GHz przy czym Athlon posiada dużo większą wydajność. Za zakupem procesorów AMD przemawia również polityka marketingowa AMD ponieważ niezmienność gniazda pod procesor w standardzie SocketA nie wymusza zmiany płyty wraz procesorem co zapobiega zdzierania z nas kasy i nabijania kieszeni producentom płyt głównych. Jedyną wadą jest wydzielane ciepło co z kolei zmusza nas do zakupu dość dużego radiatora ale zapewniam was że takie radiatory można kupić dużo taniej niż wam się wydaje. Osoby na kupnie nowych zestawy zachęcam do rozważenia i wyciągnięcia wniosków z tego testu.
Tekst napisany przez Skorpion78 : skorpion78@akron.com.pl

Komentarze
AMD Athlon ??? I co to właściwie jest ? - Rafał - 01-10-2001 11:05
AMD Athlon ??? I co to właściwie jest ?
Jestem posiadaczem Intel Pentium III 1GHZ i nigdy nie zamieniłbym go na żadne AMD nawet 2GHZ. Wydajność tego proca wysoka jest tylko w testach na obrazkach. A co innego pokazują normalna eksploatacja i życie.
Po co mi procesor (niby szybki) a nie stabilny ??? Jeden z moich przyjaciól kupił sobie AMD Athlon 1.4GHZ i co ? Tak szybko jak go kupił tak szybko chciał go sprzedać. Na tym procku nic nie działa stabilnie. Błędy w wyświetlaniu grafiki , kiszka przy oglądaniu filmów itp.
Więc polecam ale tylko INTEL oczywiście z płytą główną na chipie intela - bo to podstawa stabilnego dającego pewność działania komputera.

Cudowny Intel - Jarek - 01-10-2001 11:32
Odnosnie poprzedniej informacji: Mam w domu i w pracy Intela (ten w pracy na I815) i wiesza się tak samo jak i znane mi durony bardzo rzadko. Nie zauważyłem ŻADNEJ różnicy w pracy tego sprzętu. Jedna jest różnica: AMD nie są dla lamerów. Dzięki wszytym sterom w starsze windy dla chipsetów intelowych nie jest konieczne instalowanie dodatkowych sterów (owszem - zainstalowane pomagają, ale tak naprawdę lamer może odpalić system bez nich - stąd też przekonanie, że nie potrzebne sa do nich żadne stery), do chipsetów pod AMD czyli np VIA, SIS, AMD stery są konieczne. Dopiero w XP nie ma takiej konieczności i myślę, że wraz z upowszechnieniem tego systemu spadnie ilość głąbów, którzy mówią, że AMD to szajs, bo nie potrafią sobie systemu skonfigurować. Swoją drogą, przynajmniej stery 4in1 do VIA instalują się bez problemu, a niektóre stery do chipsetów Intela to zgroza i trzeba się znać, żeby je poprawnie zainstalować (np. wołanie o płytę z instalką do sterów IDE, w momencie uruchamiania komputera, gdy nie widać cd-romu!). Ogólnie też czasami polecam ludziom Intela, ale jak ktoś się tylko trochę zna, to mówię mu TYLKO AMD. Pozdrawiam

AMD - Pogromca - 01-10-2001 11:46
Ja urzywam tylko AMD od czasu K6 200MMX (z wyjatkiem Celka 300). Pisze programy, oglądam filmy, mam zainstalowane srednio 15 dużych aplikacji w komputerze. Zmieniam kompa co 6-8 miesięcy i NIGDY nie miałem problemów ze stabilnością. Komp nieraz chodzi po 4 dni non-stop. Może twój kumpel jest jakaś ciota, bo ja w ogóle niewiem o czym Ty tu mówisz. Na calym swiecie dzialają miliony systemow na AMD, 80% świadomych urzytkownikow komputerow kupuje teraz ATHLONY własnie ze wzgledu na ich swietne parametry i stabilną prace i Ty tu z takimi tekstami..... p.s. chetnie od Was odkupie tego ATHLONA, wyslij mi maila z oferta

Stary - Ciasteczk0 - 01-10-2001 12:03
Widze, ze niewyraznie przeczytales powyzszy artkul. Moje rady. 1. Najpierw do szkoly uczyc sie czytac. 2. Jak juz wydaje ci sie, ze umiesz czytac, to patrz punkt 1. 3. Pozniej mozesz czytac artykuly i wsio co sie da ,)
Jak bys dobrze czytal, to bys zauwazyl co pisze w artykule na temat stabilnosci ...

Ciekawe dane - Marek - 01-10-2001 12:23
80% sprzedaży to AMD - ciekawe z jakiej ulotki te dane - pewnie z reklamy AMD - bo oczywiscie to fikcja - a już hamstwem jest nazwanie Athlona 1333 Athlonem XP 1500+ - nigdy nic do AMD nie miałem - dopóki nie kupiłem sobie Athlona 600MHz na chipie AMD 751 - po tym doświadczeniu składam AMD na wyraźne życzenie klienta - a sam uważam, że intel jest zdecydowanie lepszy (nie mylić z szybszy).
A na temat sprzedaży - sprzedajemy 70% inteli a 30% to AMD, a w krajach które są bogatsze od naszego to jest jeszcze głębsza róznica.

AMD nie dla lamerow! - M. - 01-10-2001 12:35
Zgadzam sie, AMD to sa procy dla ludzi, ktorzy znaja sie na sprzecie, byle lama, ktora ma problemy ze znalezieniem Notatnika w Win98, jest stalym czytelnikiem fachowego pisma 'Komputer Świat' na 100% wybierze Intela bo ... zobaczyl fajna i kolorowa reklame, ja wybralem duza wydajnosc niskim kosztem - Athlon (u mnie 800MHz).

Tylko Intel - Bartek - 01-10-2001 12:46
sam mam AMD duron 850 mhz i uważam ze jest całkiem niezły niemam nic do procesora ale płyta głuwna to już coś innego te całe VIA to Badziewie jakich mało niedość że tzreba do tego dodatkowych starownikuw to jeszcze nie pod każdym systemem to działa a jak się ma Dysk ultra ata 100 to można dostać czegoś że to działało jak trzeba i się nie wieszało więc w woli podsumowania to niewidze rużnicy miedzy AMD A Intelem jeśli chodzi o procki ale jeśli chodzi o płyty głuwne to niema nic lepszego od Intela

ta.. - M. - 01-10-2001 12:56
Bartek, patrzac na twoje texty dochodze do wnioksu ze tylko takie 'móski' jak ty moga qpic pordukty intela, w/g powiedzenia: 'Intel inside, idiot outside'

Atlon cd .. - Przemek - 01-10-2001 13:44
Mysle, że nie ma sie co nawzajem obrazac. Dorzuce swoje 3 grosze: wg. mnie _kazdy_ komputer trzeba umiec skonfigurowac i dobrac komponenty dobrej jakosci. Jesli niewazne czy do Intela czy AMD wybierze najtanszy chlam to efektem beda ciagle problemy. Niestety dla niektorych poczytanie odrobiny dokumentacji technicznej stanowi problem nie do przejscia,a komponenty kupowane sa wg. zasady: 'Panie daj pan cos tylko zeby nie bylo drogie'(czyt. daj pan to co najtansze). Pomijam kwestie domorosłych 'specy' ktorze o np. 4in1 VIA dowiaduja sie po nerwowej dyskucji na liscie *.pecet. Pozdrawiam Przemek

Mity i Fakty - misha - 01-10-2001 14:44
Nie rozumiem dlaczego ludzie sądzą, że do Intela nie potrzeba sterwników? Fakt, że z Windows są tam jakieś stery do Intela ale aby maksymalnie wykorzystac moc procka trzaba zainstalowac dodatkowe stery. Natomiast jeżeli chodzi i Via to wystarczy kliknąc parę razy 'Next' i tyle instalowania. Następna sprawa to wydajnośc - przeczytalem dziesiątki - jeżeli nie setki - testów AMD i Intela - w jednych zastosowaniach AMD jest wydajniejsze w innych Intel, stabilnośc jest taka sama. Natomiast nie zapominajmy, że w tej chwili za cenę Pentium3 900 mamy Athlona 1,4 i tu już nie ma co porównywac... Stabilnośc... Sam mam AMD Athlon SlotA na AMD750 (751/756 - Irongate) i nie mam z nim żadnych problemów - przez półtora roku miałem problemy z kartą graficzną, dyskiem, ramem ale nigdy z procesorem i płytą główną (Gigabyte 7IXE) - także rzekomo niższa stabilnośc AMD to po prostu mit. Polecam więc na przyszłośc poczytac, pooglądac i zapoznac się z innymi procesorami, pomyślec logicznie i racjonalnie zanim coś się będzie pisac... Pozdrawiam serdecznie Michał 'misha' Bartkowiak

Mity i fakty - luke - 01-10-2001 16:21
Witam, sam mam właśnie w domu Athlona 1GHz, a w pracy P-III -866 i w codziennej pracy (głównie surfowanie po inecie, poczta, newsy, w domu DIVX) nie widzę różnicy w szybkości (gram bardzo rzadko i jeśli już to w RTSy). Jest jednak niestety zasadnicza zaleta komputerów z Intelem - CISZA !!! Komputera z P-III czy Celkiem (wcześniej miałem w domu Celka) praktycznie nie słychać, można zastosować normalne ciche wentylatory. Niestety AMD tak się grzeje że bez 5500 obrotów temperatura w lecie przekraczała 70 stopni w stanie spoczynku ! Oprócz tego Intel zapewnia wyższe bezpieczeństwo, nie ryzukuję, że gdy zawiesi się wiatraczek to spalę procesor i przy okazji płytę główną, po prostu komputer się wyłączy. Pozdrawiam i radzę brać pod uwagę również inne aspekty procesora niż sama wydajność. Łukasz

Wyluzujcie !!! - skiba - 01-10-2001 16:44
Tak sobie czytam te posty i tylko jeden wniosek mi się nasuwa: dajcie se ludziska spokój!!! Ci, którzy wierzą w logo Intela nie dadzą namówić się na AMD, a AMD-kowcy dla znaczka na obudowie nie wywalą kilku stówek więcej ... Mała dygresja: moim zdaniem stabilność kompów z Intelem zakończyła się wraz z chipsetem BX, który był (i jest) THE BEST. Każdy inny chipset pod Cielaka bądź PIII jest tylko (delikatnie mówiąc) namiastką doskonałości ... Cóż, na PIV + i850 pracuję zbyt krótko, aby coś więcej powiedzieć na jego temat, ale pierwsze trzy tygodnie pracy nie skłaniają mnie do nieopisanego zachwytu .... Pozdrawiam skiba

Co tu dużo gadać! - Michal - 01-10-2001 18:48
Co tu dużo gadać kiedyś miałem intela, potem amd, potem intela, każdy wybiera to co lubi i co mu pasuje :)

stabilnosc amd - *ADAMS* - 01-10-2001 21:23
moje zdanie na temat stabilnosci jest takie: - po 1 jesli ktos nie jest lama i umie skonfigurowac sobie kompa tzn sterowniki, windows, bios itp to niema szans na niestabilnosc - po 2 jesli ktos probuje na sile podkrecac amd-eka np durona na szynie powyzej 115Mhz to sam jest sobie winien ze mu sie cos wiesza - po 3 jesli ktos kupuje zamiast abita, msi, solteka, epoxa jakis [Ciach] czyli np ecs to tez niech sie nie dziwi ze mu sie wiesza, sam widzialem dzialanie ecsa na intelu i ooo zgroza zwisy co chwila - po 4 sam posiadam amd k6 2 550, moj komputer jest serwerem i jest wlaczony 24h na dobe i zwisow niemam nigdy nawet jak gram czesto w cos i zgrywam w tym czasie jakies mp3 lub cos - po 5 ostatnio zlozylem kumplowi amd athlon 1Ghz 266 fsb na plycie abit kg7 i dziala szybko i stabilnie a w porownaniu z innym kompem innego kolesia co posiada p4 1.5 to pent siada w niektorych testach hehe a pozatym jest niestabilny ten p4 bo siedzialem przy nim okolo godziny i mialem 2 zwisy. - po 6 jak ktos jeszcze sadzi ze procesory amd sa niestabilne to on chyba wogole niewie o czym gada i nawet nie widzial tych prockow w akcji

Bardzo sie cieszę... - Skorpion78 - 01-10-2001 21:59
... że prowadzicie taką żywą rozmowę w komentarzach pod moim artykułem. Do AMD nic nie mam miałem kiedyś AMD 3D NOW! 300 MHz nawet podkręcone na 333(3*111) i działał stabilnie oczywiście był założony duży cooler bo już te procki sie okrutnie grzały. Teraz używam Intel Celeron 850/100 i niemam zamiaru się przesiadać a wszystko ze względu na stara dobrą płytę Abit BX 133 Raid oraz 36 miesięcy gwarancji na procka. Odnośnie stabilności AMD-ków to pamiętajcie o dobrym chłodzeniu bo to podstawa stabilności, oczywiście płyta też niepozostaje bez znaczenia.
pozdrawiam Skorpion78

intel i amd to przeszłość, klaster liczący to przy - Michal - 01-10-2001 23:51
Po co się kłucić, zbudujmy sobie klaster liczący, który przykładowo składałby się z kilku, kilkudziesięciu nawet słabych pecetów (nie ma dużych różnic cenowych), w przyszłości może cały internet i wtedy jedna maszynka od intela lub amd nie ma szans, a my mamy coś co sie zwie superkomputer i możemy badać np. Strukturę kodu DNA, o gierkach nie mówie bo to zbyt banalne. Może jeszcze inne wyjście 10 procków z VIA, za jakies 2000, parę innych rzeczy i poco nam jakieś 2GHz lub super athlonek. Może w przyszłości połączy się pc z całych osiedli regionów i każdy będzie miał dostęp do tej niewyobrażalnej mocy. Troche dużo teorii, ale taka przyszłość, CHYBA?...

Re: superkomputer\wielokomputer - osiol - 02-10-2001 3:04
Chyba raczej to bys sobie na nim nie pogral, tego typu komputery nadaja sie tylko i wylacznie do zadan profesjonalnych, wymagajacyhc NAPRWDE duzych mocy obliczeniowych, i nie wymagajacych malych opuznien, a te niestety dla uzytkownika domowego sa najwazniejsze(chyba niechcialbys aby w twojej ulubionej grze sceny sie strasznie szarpaly) ,))))), niestety predkosc komunikacji miedzy procesorami/komputerami jest ograniczona i to jest glowny mankament tego typu konstrukcji...

adm rules - mati - 02-10-2001 15:39
nie zgadzam sie aby procki AMD byl zle i czest sie wieszaly sam ma Durona 850 proacujacego niekiedy pare dni i nigdy mi sie nie zawiesil. Jesli chodzi o dodatkowe stry do prockow i chipsetow via czy innych z ich konfiguracja nigdy nie bylo problemow (uzywam win 2000 milenium i 98 wszystkie na jednym Pc) i nigdy nie mialem problemow z ich instalacjom. A co do Intela tez nie mam na co narzekac wczesniej mialem Celerona 466 i jesli chodzi o stabilnosc pracy prockow AMD i Intela nie zauwazylem roznicy.

Athlon 1GHz - Cristof - 02-10-2001 17:46
Posiadam dokładnie taki procesor (10x100)na płycie Abita KT7A. Spotkałem się z tym że się wiesza z powodu błędów w windowsie. Ponadto bez problemów wchodzę do biosu i podkręcam na 1,33GHz (zmieniając FSB na 133). Lekkie podniesienie napięcia, dobry cooler i gania jak trzeba. Mój wynik na 3DMark2001 to 1981, na 1GHz i Leadtek GF2MX

Athlon 1GHz fsb 266 + MX 400 - *ADAMS* - 02-10-2001 20:46
Dla ciekawych przedstawiam swoje wyniki pomiarow na plycie Abita kg7 3DMark 2000 640x480 - 8191 3DMark 2001 640x480 - 4177 Quake 3 Arena High Q - 95,5 Normal - 140 Fastest - 151 Dodam jeszcze te same testy na P4 1.5 na i850 i tej samej karcie czyli MX 400 3DMark 2000 640x480 - 8562 3DMark 2001 640x480 - 4362 Quake 3 Arena High Q - 91 Normal - 138 Fastest - 190 Athlon po podkreceniu na 1.2 dzialal juz duzo szybciej od p4 Roznica pomiedzy cenami tych procesorow jest taka ze p4 jest prawie 2x drozsze, wiec wniosek nasuwa sie sam...

Historia lubli sie powtarzac - Misiek - 02-10-2001 23:20
Dawno temu też widywalem takie boje co jest lepsze AMIGA czy PC Myśle ze każdy kto chociaż troche się orientuje co w komputerze piszczy wie że każda maszyna ma swoje zastosowanie Jedni grają inni piszą jeszcze inni robią wszystko co sie da. Moim skromnym zdaniem jezeli ktos się nie zna na sprzecie to niech się zwroci do fachowca, jezeli ma sporo kasy to niech bierze to co z górnej połki ale pani do biura ktora klepie tabelki w Wordzie nigdy bym nie polecil sprzetu opartego o AMD natomiast kolesiowi który nie zamyka nigdy obudowy bo lubi sobie pogrzebać, popodkręcać i rajcuje go to wstydził bym się zaproponować Intela. Jednym słowem dla każdego coś miłego :)

observer - tien - 03-10-2001 15:32
Patrzac na te komentarze chce mi sie smiac patzrac na zacietrzewinie posiadaczy prockow intela ( ja tez takiego mialem do piatku p3-600 na 133hz i intela 815 abit sa6) na szczescie znalazlem kupca na to cos i zmienilem na A1,2 256 ddr i plyte na sis715.Po kilku dniach meczenia tego configa moge powiedziec kilka rzeczy: 1) stabilnosc -nieporownywalnie wieksza niz intela (zero zwisow {trzy dni komp bez przerwy chodzil i meczylem go benchmarkami grami i kompresja divxa ), a tam (ten sam windows ) ciagle jakies komunikaty out of memory i inne niebieskie ekrany, komp mi zwlanial w czasie dlugotrwalego uzytkowania (mielil coraz bardziej dyskiem i lipa sie robila) 2) wydajnosc nawet nie ma porownania :/ intel sux na maxa 3) cena za wszystko (plyta 300 procek 490 ddr 200 obudowa lepsiejsza 240 i wentylator jak od zasilacza :D 36 zl ) a to w sumie chodzi ze dwa razy ciszej niz p3 :P
jestem niesamowicie zadowolony z tego zestawu na pelnym minusow amd athlonie i taniej plyty ecs :PPPPPPPPPPPPPPPPP
pozdrawiam tien

observer2 - tien - 03-10-2001 15:50
to jeszcze raz ja co do wydajnosci to na gf mx winfast (190/190) w 3dmarku 2001 mam w defaulcie 2697. A reszty mi sie nie chce sprawdzac ,)
pozdr tien

No nic... - Skorpion78 - 03-10-2001 20:59
... powiem tylko tak: Mam płytę Abit BX 133 RAID procesor Celeron 850 MHz Leadtek GeForce 2 MX 32 MB 512 MB RAM w 3dmarku 2001 mam w defaulcie i mam około 2200 (a tak pozatym nielubie 3Dmarka)

no nic? - tien - 04-10-2001 9:10
na p3 600 mialem 1930 wiec jak widac twoj wynik jest odwzorowaniem ciut szybszego procka i szybszego chipsetu plyty a poza tym na najsilniejszych konfigach z gf 2 osiaga sie gora 3300 - 3500 ( a1,2 256 ddr gl2 ultra = 3420) dodam ze ten wynik na p3 osiagnalem na 128 ramach

Chodzi mi o temperature - ArturNOw - 05-10-2001 16:33
Mam Durona 800 jakiś zwykły wentylator 4964 obr/min(dokładnie) a temperatura 30 -34 C i sam nie wiem co to za gadki o tym grzaniu sie procków, a może to Durony to 'zimne chamy':-)

AMD - KUCZ - 06-10-2001 23:25
MAM DURONA 900,PODKRECONEGO DO 1050(133X7,5)PŁYTA SOLTEK KT133A. TEMPERUTURA NIE PRZEKRECZA 40*C,JAKIE PRZEGRZANIE!!!

temperaturka - Vik - 08-10-2001 14:12
mam A1, u mnie przy robieniu grafiki 3d nie wychodzi poza 38*C pracuje stabilnie, płyta ecs :))), a na coolerek wystarcza kropelka oleju :)

3Dmark2001 - agent - 08-10-2001 16:41
na moim p4 1,5 w 3Dmark2001 w deflaut(1024x768x32) mam 3600, natomiast w (800x600x16) wyłaczone wspomaganie sprzętowe mam 2685 przy płycie ECS P4ITA, 256 RDRAM PC800 i karcie MSI Geforce2 PRO 64 pamieci (200Mhz-procesor, 400Mhz-pamięć nie chciało mi się sprawdzać po podkręceniu ale z jakieś 5%-10% więcej)

po podkręceniu... - agent - 08-10-2001 21:00
Cd.. po podkręceniu MSI Geforce2 Pro 64 (200 na 240 400 na 444), w 3Dmark2001 deflaut (1024x768x32) miałem 3891

Cd... - agent - 08-10-2001 21:22
A jeśli chodzi o moje P4, to pod windowsem wiesza mi się rzadko, a pod linuxem wogóle ,) [ale to chyba jasna sprawa], programuje, prowadze serwis internetowy i jestem happy z mojego procka. To tyle!

AMD vs. INTEL - FM - 11-10-2001 13:57
Od kiedy pamiętam byłem za Intel'em, parę lat temu kupiłem AMD K5-PR133, i ten procesor potwierdził moje przekonanie co do Intel'a, potem kupowałem tylko procki Intel'a (200@250MMX, PII333, przez tydzień Cel400, ale wróciłem do PII333 –, bo stare Celerony to były złomy , na końcu PII450 wszystko od PII na Abicie z BX’,em) i o AMD'kach nawet nie myślałem, aż do AMD Durona i Athlona na Socket A. Czekałem kilka m-cy na wyniki testów nowych procków AMD i zdecydowałem się na totalną wymianę sprzętu na: AMD Duron 600@800, MSI K7T Pro2, 2x128MB 6ns PC133 GF2MX, Obudowa Codegen 300W, ... i co... okazało się że AMD jest SUPER! później miałem jeszcze D750@900, D800@1000, oraz płyty główne ECS'a (2szt obydwie przez tydzień bo to były ZŁOMY !! takiego G. jeszcze nie widziałem !) , a teraz mam od paru tygodni AMD Athlon'a 1.2GHz FSB266, ECS K7S5A, 256MB DDR PC2100 Kingston'a i wentylator Cooler Master EP/DP5-6I31C temp 47-53stC (kupię lepszą pastę to temperatura powinna spaść o ok 2/3stC. Ściągnąłem bios z OCWorkbench i trochę pobawiłem się z podkręcaniem –, Oto Wyniki: (pamięci ustawione na Ultra)
Sandra 2001te 1200MHz 133/133 - standardowe ustawienia (wszystko stabilne) CPU: 3333/1617 MMX: 6527/8121 MEM: 647/803 (wyniki przykładowe Sandry są trochę wyższe ale ponoć to normalne bo na FSB266 procek jest ustawiony na ok 1197MHz - może to to ?)
1250MHz 138/138 - wszystko stabilne CPU: 3449/1673 MMX: 6755/8405 MEM: 672/832
1350MHz 150/150 - wszystko stabilne CPU: 3785/1826 MMX: 7374/9176 MEM: 733/911
na 160/160 nie ustawiałem i nie mam zamiaru.
Na koniec: Miałem problemy z ustawieniem sprzętu, padał jak wchodziłem do internetu (wina modemu), ale jak go wymieniłem, kupiłem dobrą pamięć i wentylator to od tego momentu jest wszystko ok
chodzi bardzo stabilnie, tak ładnie jeszcze nic mi nie chodziło !!!! nie lubię ECS'ów ale ta płyta jest naprawdę dobra !
Najwięcej na stabilność wpływ ma płyta główna, procek tu nie ma praktycznie nic do gadania (i oczywiście ustawienia są ważne oraz pozostałe podzespoły)
Podsumowanie: Pewnie bym się nie pchał w AMD, bo nadal myślę że : „,Intel to Intel”, ale cena w stosunku do wydajności przekonała mnie do AMD, ale dopiero od Duron’,a i Athlon’,a na Socket A !

co [Ciach] wybrac bo mam dosc - schayn - 12-10-2001 0:42
Mam zamiar sobie kupic nowy sprzęt po spaleniu starej plyty i co mam wybrac amd czy p4 za p4 przemawia marka ponoc z rambusami chodzi wysmienicie zero zniszczeni czy ukruszen procesora minusy nowy zasilacz z [Ciach] skimi 3 wtyczkami ponoc intel przestaje wspierac rambusy czyli tylko ddr lubnsdramy szybka zmiana slotu p4 wiliamete i northwood za amd ponoc szybsze stara obudowa tanie procki duzo plyt do wyboru (za duzo) niezmienny slot na dluzszy czas tansze ddr od rambusow przeciw procek z zaborzeniami samobojczymi co nie zrobisz to sie uszkodzi temperatura = glosnosc obudowy jaki czipset wybrac bo co jeden to nowosc a przydalo by sie juz cos na ddr i te [Ciach] skie nazewnictwo co pewnie sie skonczy jakims przekretem i fabrycznym podkrecaniem pociac sie tylko bo inaczej to szlg plyta ktora wybiore napewno musi byc z raidem

Co wybrać??? - *ADAMS* - 12-10-2001 19:41
Jeśli chcesz wybrac AMD to polecam płyte Abit KG7-R a proca do niej wsadz minimum Athlona 1,2GHz lub poczekaj tak jak ja teraz czekam na XP 1.33 i wierz mi mozesz byc pewny ze bedzie to dzialalo duzo szybciej od P4 1.5 ktoremu nawet jego RIMMY nie pomogą. Natomiast jesli zdecydujesz sie juz na INTELA to tylko PIII Tualatin 1.2GHz, tyle ze jest on troszke drogi a pozatym i tak nie dorowna Athlonowi XP 1,33, no chyba ze go sie podkreci na 1.4 GHz. A płyte jeśli chodzi o Intela to najlepiej wybrać również abita ST6-RAID, ze wzgledu na stabilność płyt tej firmy i możliwości. Na koniec dodam jeszcze coś co uświadomi może tutaj kogoś a mianowicie cena: - Pentium III 1,26 GHz 512KB FC-PGA IBP -1965 zł - ATHLON TB 1,4GHz 266MHz FSB - 693 zł Od pazdziernika PIII 1,26 mają stanieć o 11% ale to i tak za drogo. A wiec pomimo tego że przy Intelu oszczędzisz teoretycznie na pamieciach bo kupisz tansze i gorsze to i tak wydasz na platforme z Intelem 2x tyle a wydajnościowo i tak nie dorowna Athlonowi 1.4GHz, ktorego jeśli wsadzisz w dobra płyte z daleka od chipsetu VIA to bedziesz mial pewność stabilnego i szybkiego działania komputera. (takie jest moje zdanie na temat VIA nie kazdy musi sie z nim zgadzać :))))

Via - Cristof - 14-10-2001 16:47
Co do via to bywa różnie. Oryginalny bios na Abicie kt7a rypał mi kopiowanie dużych plików, więc go wymieniłem na nowszy i jest ok. Praca stabilna, chociaż mój windows przeszedł już troszkę i jest w nim śmietnik. Mam Athlona 1000 (10x100 seria AXIA Y) i jakiś kijowy cooler 3800obr temp przy spokojnej pracy (net, poczta itp) to 37 st. Przy męczenu 3dmark2001 to ok 56 st. Wynik Athlona 1000 na karcie GF2MX 205/210 i po pogrzebaniu w biosie w 3dmark2001 to 2677 z 1981. Przy podkręceniu na 1333 (10x133) i obserwacji temp w biosie okazuje sie ze rosnie ona do 60 st!!! Wina mojego coolera (bede musial go wymienic). Coś mi się z nim rypie bo obroty czasami spadają do 3000, ale jak go stuknę to powraca do normy.

via-amd itp - hopek - 22-10-2001 1:05
będąc laikiem w tej dziedzinie miałem durona 800 MHz.wszystko mi się wieszało. nie była to jednak wina sprzętu tylko brak wiedzy. Obecnie śmigam na Athlonie 1.2 GHz i nie mam żadnych problemów . Rozwiązanie tkwi nie w samym producencie tylko w odpowiedniej konfiguracji sprzętu, odpowiednich sterów itp.Moim zdaniem chipset VIA jest ok. Co do wyboru AMD czy Intel to myślę że każda myszka swój ogonek chwali. co do testów to w 3D marku 2000 8250 pkt.to chyba dobry wynik(bez kręcenia)

Athlon 1GHz - jeremi - 25-10-2001 13:29
Ja mam Athlona 1GHz i plyte tania ECS K7S5A i to na chipie SIS 735 i moge wam powiedziec ze to dziala wysmienicie bez zadnych problemow chodzi jak blyskawica nie wiem czy bym sie zdecydowal na INTELA poniewaz jest za drogi i nie widze zadnej roznicy pomiedzy AMD a INTEL moze tyle ze AMD intela bije o glowe cenowo. Dlamnie osobiscie chodzi wszystko stabilnie zero zwiechy i w ogole. Prawde mowiac szkoda kasy na Intela bo niczym rewelacyjnym nie zadziwia.

Athlon 1GHz na ECS K7VZA - Arko - 27-10-2001 22:16
Posiadam Athlona 1GHz (7,5x133)(266 FSB) na płycie ECS K7VZA od czterech miesięcy. Sprzętu używam do grania, oglądania filmów, słuchania MP3, internetu, itd. Odkąd używam tego sprzętu nie zanotowałem żadnych zawieszeń komputera od tak sobie. Komp jest bardzo wydajny i jak najbardziej stabilny. Więc każdy kto twierdzi, że taki zestaw działa niestabilnie lub, że ta płyta jest do dupy, po prostu jest cieniakiem i lamerem, który nie potrafi sobie odpowiednio skonfigurować swojego sprzętu.

Athlon 1GHz 266 na ECS K7S5A - Axon - 29-10-2001 15:22
Jakis miesiac temu pogonilem w koncu Intela PIII 650 na 815 EP. Byl to bardzo dobry zestaw. Nic zlego sie z nim nie dzialo. Po prostu nadeszla wiekopomna chwila na zmiany - szybko policzylem i porownalem stosunek ceny do wydajnosci i wypadlo na AMD. Mialem oczywiscie watpliwosci, bo skladalem pare zestawow na VIA KT133A i Duronach i dziwilo mnie to , ze na jednym zestawie ( identyczne skladniki) 4in1 instalowaly sie bez bolu (na lysym Winie, bez sterow do grafiki), a na bracie blizniaku po 3 dniach walki dalem sobie spokoj :(( Do dzis dnia nie wiem dlaczego nie chca!!! sie zainstalowac. Przy okazji ma ktos jakies propozycje ? Tylko prosze bez textow typu przeinstaluj Wina, bo robilem to kilka razy - podobnie stery do grafiki , VIA 4in1, nawet recznie zainstalowalem stery do IDE i AGP. A wyniki pozostaja dokladnie o polowe mniejsze - czyli tak jakbym w ogole nie instalowal pakietu od VIA.Kumpel ma jeszcze lepszy numer bo zainstalowaly mu sie dobrze po czym nagral nowsza wersje i stalo sie dokladnie to samo jak wyzej. Zeby bylo smieszniej nie moze powrocic do poprzedniego stanu. A teraz czas na miod czyli ECS na SIS 735!!! Rewelacja to malo powiedziane. Dwa pliczki ze sterami do audio i do AGP i po bolu. Na ojca dysku nawet nie przeinstalowywalem Wina ME tylko pozwolilem zeby wymienil stare intelowskie stery na nowe. "Gowniana" plyta ECS z jeszcze gorszym Athlonem poradzila sobie z tym bez najmniejszego problemu, choc moze Windows chcial wywinac jakis numer. Plyta i procek po miesiacu pracy nie zawiesily mi sie ani razu - win pare razy burkal ale tak jak na intelu ( po prostu instaluje rozne programy z netu, ktore nie sa dopracowane i czasem cos biesza) , w kazdym badz razie nigdy nie musialem naciskac restart. Jestem pod wrazeniem SIS'a , zawsze uwazalem ta firme za szczyt lajzostwa i wylegarnie lamerow - i tak wlasnie bylo do czasu 735. Ktos u gory wspomnial o plytach Abita, MSI, Asusa - jasne jak chcecie wydac po 700-800 zl ( mam na mysli KT 266A - bo cala reszta jest wolniejsza od SIS :)) )prosze bardzo ja za moja plyte dalem 275 zl a za proc 390zl. Jakies pytania? Intel sie zagalopowal. Troche przypomina mi to sytuacje z VooDoo i Nvidia. To BYLA dobra karta. Powiem tak, zmieniajac tym razem komputer zaryzykowalem dwukrotnie: z AMD i z SISem, no i sie udalo i to jeszcze jak!!! czego i wszystkim szukajacym dobrego sprzetu zycze.

AMD vs INTEL - kOzi - 30-10-2001 10:19
Atarynkowcy, łączcie się!!!! Bić w Commodore!!
Pamiętacie te czasy????
Mam Athlona 1,4 na asus'ie a7v133.
Kupić AMD'ka może każdy łoch, ale to jeszcxze trzeba umieć uruchomić!!

Hm? - Bartex - 31-10-2001 4:14
Mam celka 600 kreconego na 1000hz Na starym abicie uaktualnionym sterami z net-u.Temp to 37 41oC (golden orb) Nie grzeje się, nie wiesza: gram,smigam po internecie, robie grafe, muze ogladam filmiki (divx) robie Divx itk. Czasami komp chodzi cały tydzień. ic [Ciach] wszystko spoxik. Co zauważyłem: 1.Dobra Płyta 2.(jeśli ktoś kręci) dobra seria proka. i po trzecie to: [Ciach] panowie jesli nie intel to trzeba się na tym wszystkim trochę znac.

AMD?! - Gonzo - 08-11-2001 16:31
dlaczego niby amd ma byc niezbyt, he? mam Duronqa 850 na plycie MSI kt7 lite i.... nie narzekam -> dziala wszystko -> nie pamietam nawet qiedy ostatni zwis byl, a uzywam W2K, W98(do grania) i Red Hata 7.0 i niech mi teraz qtos powie ze amd do bani!!! a co do intelow to mam nienajlepsze wrazenia -> jak ktos chce zaplacic za 'intel inside' to bardzo prosze ale ja raczej nie qupilbym ani P4 ani innego procka

dlaczego nie mam SSE - cimic - 04-12-2001 18:47
WPCUID pokazuje, ze nie mam instrukcji SSE! kurwa, co jest! Czy ktos moze mi pomoc? Inne programy mowia to samo!
Napisz Komentarz |